اخبار سایت

    • مدیریت دارایی های فیزیکی (مداف)
    • مدیریت دارایی های فیزیکی (مداف)
    • مدیریت دارایی های فیزیکی (مداف)
    • مدیریت دارایی های فیزیکی (مداف)
    • مدیریت دارایی های فیزیکی (مداف)
    • مدیریت دارایی های فیزیکی (مداف)
    • مدیریت دارایی های فیزیکی (مداف)

    کسب جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی در سطح کشور

    امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
     

    شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی، موفق به کسب جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی در سطح کشور شد



    اگر عبارت مدیریت دارایی ها را در اینترنت جستجو کنید، با نتایج فراوانی دریاره مدیریت سرمایه گذاری و امور مالی و طیف سردرگم کننده ای از سایر موضوعات مرتبط با دارایی ها مواجه می شوید. مدیریت دارایی های فیزیکی به معنای استفاده از دارایی ها برای تحقق ارزش و دستیابی به اهداف کسب و کار سازمان است. این عرصه همچنین رویکرد و شیوه تفکر نسبت به همراستایی و فرهنگ سازمانی را دگرگون و متحول می کند. هر سازمانی باید مشخص کند که منظورش از ارزش چیست و برگزیند که چگونه می خواهد دارایی هایش را مدیریت کند تا در مجموع به بهترین ارزش دارایی دست یابد. 

    از مطرح شدن مفهوم مدیریت دارایی های فیزیکی در کشور، حدود دو دهه می گذرد. این مفوم در پی اهمیت زیاد تجهیزات و دارایی های صنایع مختلف به وجود آمد. مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت برق، با ابلاغ نظام نامه مدیریت دارایی های فیزیکی در مهرماه سال 1399 و همچنین سند استراتژی توسعه سامانه های مبتنی بر دارایی (EAM) شرکت توانیر که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی تدوین شده بود، شکل رسمی و جدی تری به خود گرفت و بسیاری از سازمان ها با توجه به ارزش دارایی ها و تجهیزات خود که طی سالها به دست آورده بودند و از طرفی کمبود منابع جهت جایگزینی تجهیزات، به مدیریت دارایی های فیزیکی روی آوردند.

    جایزه مدیریت دارایی های فیزیکی در سال 1395 با هدف گسترش این مفهوم به عنوان فرهنگی برای حرکت صنعت کشور به سمت تعالی تشکیل شد و آغاز به کار کرد. این جایزه هر ساله در سه حوزه اصلی نفت، نیرو و صنعت برگزار می گردد و شرکت کنندگان بر اساس مدل تعالی مدیریت دارایی های فیزیکی از قبیل مدل UPTIME و یا IAM ارزیابی شده و به رقابت می پردازند. ارزیابی جایزه مدیریت دارایی های فیزیکی (PAM Award) توسط ارزیابی های آموزش دیده و با سابقه کشور انجام می شود. ترویج فرهنگ مدیریت سیستماتیک دارایی های فیزیکی، معرفی سازمانهای برتر به عنوان الگو، شناخت سازمان ها از جایگاه خود در مدیریت نگهداری و تعمیرات و تعیین نقاط ضعف و قوت و در نهایت ایجاد بستر لازم برای رقابت در کلاس جهانی مدیریت دارایی های فیزیکی از مهمترین ماموریت های برگزاری جایزه می باشد.

    فرآیند شرکت در جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی شامل دو بخش خودارزیابی و ارزیابی شخص ثالث است. شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در اولین گام با دریافت و توزیع پرسشنامه آپتایم بین کارکنان خود، اقدام به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای خودارزیابی نمود. این نتایج صرفا برای ایجاد بستر اطلاعاتی لازم کاربرد دارد و در نتایج نهایی سازمان تاثیری ندارد. پس از انجام خودارزیابی، فرآیند ارزیابی شخص ثالث شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در دو روز 26 و 27 اردیبهشت ماه 1400 طی 12 جلسه با دست اندرکاران حوزه های مختلف شرکت که مرتبط با مدیریت دارایی های فیزیکی بودند، بصورت حضوری در محل شرکت برگزار گردید.

     شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی، به عنوان پرچم دار مدیریت دارایی های فیزیکی در سطح شرکت های توزیع نیروی برق کشور، موفق شد در ششمین مراسم جایزه مدیریت دارایی های فیزیکی، با دریافت تندیس برنزین چهار ستاره، برنده جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی شود.

    مکانیزاسیون فرآیندها از مهمترین پیش نیاز ها و الزامات پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی می باشد. بدین منظور استقرار نرم افزار مدیریت دارایی های فیزیکی (وب پَم) به عنوان اولین نرم افزار استاندارد مدیریت دارایی های فیزیکی دارای مجوز از سازمان فناوری اطلاعات ایران و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مطابق نظام نامه مدیریت دارایی های فیزیکی و مدل آپتایم طراحی، پیاده سازی و مستقر گردیده بود، از مهم ترین عوامل رشد شرکت و کسب جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی شد. پیاده سازی سیستم مدیریت اطلاعات دارایی ها، مدیریت کار، مدیریت عملکرد، مدیریت انبار و قطعه یدکی و مراقبت های پایه از دیگر الزامات پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی می باشد که تماما در نرم افزار وب پَم استقرار یافته اند.


    © 2024 تمامی حقوق سامانه، محفوظ و هرگونه کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع مجاز می باشد.